ga naar...

maandag 30 januari 2012

Online onthouden

Ik heb thuis een kast. In die kast zit een doos. Een echte rommeldoos. Papieren die ik nog moet sorteren, ideeën die ik nog wil uitwerken, dingen die ik absoluut wil bewaren, maar waar ik nu nog geen tijd voor heb. Op gezette tijden wordt de schatkist - klinkt véél beter dan rommeldoos - eens leeggemaakt en opgeruimd. Alles wordt in de juiste kaft gestoken, ideeën worden uitgewerkt of weggegooid.

Ook op het internet heb ik zo'n schatkist: Evernote. Het gebeurt vaak dat ik tijdens het surfen of twitteren leuke en waardevolle ideeën voorbij zie gaan. Die bewaar ik in Evernote, een soort online knipselmap.
Evernote is gratis te downloaden, je hoeft alleen een account  aan te maken. Ik kan het ook heel makkelijk gebruiken op mijn android, en om later alles makkelijk terug te vinden in Evernote, kan je aan elk 'knipseltje' ook een 'tag' hangen. Eigenlijk veel beter dus dan mijn rommeldoos in de kast, want Evernote lijkt wel op een echte dossierkast :-)!

En om nog méér knipsels te verzamelen, gebruik ik nu ook ifttt. If this then that is een online service die 2 diensten aan elkaar koppelt. Als ik bijvoorbeeld op Twitter een tweet bij mijn favorieten plaats, zorgt ifttt er automatisch voor dat die tweet ook in Evernote wordt opgeslagen. De mogelijkheden van ifttt zijn enorm!

En nu rest mij alleen nog... de zelfdiscipline om de rommeldoos én Evernote regelmatig op te ruimen.

PS: Op 4/2/12 via RSS dit artikel gelezen op lifehacking.nl. Een mooie samenvatting!

Geen opmerkingen: