ga naar...

zaterdag 11 februari 2012

Online droppen

Hoe heb ik ooit zonder Dropbox gekund?

Voor ik Dropbox kende, ging het dus zo...
Scenario 1: Ik maak een les op de computer thuis, ik bewaar hem op een usb-stick, ik neem de stick mee naar school, ik stop hem in de schoollaptop.
Scenario 2: Ik sleur de laptop mee naar huis, ik maak de les, ik sleur de laptop weer mee naar school.
Scenario 3: Ik maak de les, ik stuur hem naar mijn mailadres van de klas, ik doe 's ochtends mijn mail open en open de les.

Oké, niet sùperonhandig, maar toch... Vaak stond de stick barstensvol met andere documenten. Of ik vergat de stick gewoon thuis. De laptop meezeulen op de fiets was ook niet top, samen met nog zakken verbeterwerk. En via mail... zo'n gedoe!

Dropbox is een internetdienst voor het online opslaan van bestanden. Als je Dropbox installeert op verschillende computers en op je smartphone, kan je met één muisklik de bestanden synchroniseren tussen deze verschillende apparaten. Je kan overal aan je bestanden en ze zijn altijd up-to-date. Bovendien krijg je met een gratis account 2GB aan opslagcapaciteit. Je kan de bestanden ook delen met vrienden. Elk bestand krijgt bovendien een aparte link, zodat je deze documenten zelfs op een yurlspagina of blog kan plaatsen. Ik ben fan! Ondertussen gebruik ik ook SugarSync, die 5 GB online opslag biedt.

Voortaan gaat het dus zo...
Ik maak thuis een les op de computer. Ik bewaar de les in Dropbox. 's Ochtends open ik de les vanuit Dropbox op mijn schoollaptop. Zooooo handig!

Ook dropboxen? Hier vind je een Nederlandse tutorial over Dropbox. Veel plezier!

Geen opmerkingen: