ga naar...

maandag 6 februari 2012

Wij worden tweeps

Ja, ik twitter.
Het is moeilijk om aan niet-twitteraars uit te leggen wat precies de waarde is van Twitter. Ik tweet zelf over de berichten van onze klasblog Groeigras en van deze edublog. Ik volg mensen uit het onderwijs. Zo kom ik veel interessante berichten, artikels en websites tegen, die ik dan goed bewaar, in Evernote of op mijn persoonlijke yurls. Ik vind dat ik er wel wat 'wijzer' van word.
Terwijl ik op Facebook heel veel dingen lees die ik niet hoef te weten of wil weten, kan ik op Twitter heel gericht mensen volgen, net omdat ik vind dat ze interessante tweets plaatsen. Kort, bondig, 140 tekens, niet teveel blabla.

Omdat ik experimenteren met sociale media in de klas spannend vind, probeer ik momenteel ook Twitter uit in de klas. Ik ben er nog niet uit of het wel zinvol is voor kinderen van 8 of 9 jaar. Dat hoop ik al doende te ontdekken. Er zullen vast wel voor- én nadelen zijn aan twitteren met de klas.
Ik was vooral benieuwd naar hoe de kinderen en ik dit praktisch zouden aanpakken. Ik heb een account voor onze klas aangemaakt, https://twitter.com/klasjufhilde. Tijdens ons huidige project, het organiseren van een feestje volgens de CLIM-methode, brengen de kinderen ook verslag uit via Twitter. We worden dus allemaal tweeps*!

Omdat ik vermoed dat niet veel ouders op Twitter zullen zitten - helaas zelfs niet veel Vlaamse onderwijsmensen - heb ik er ook voor gezorgd dat onze tweets te lezen zijn op de klasblog.
Ik ben benieuwd hoe dit experiment verder gaat!

* Twitter + peeps = mensen die twitteren :-)
Nog meer twitterinspiratie bij @lindahumme en @vanjanssens.

Geen opmerkingen: