ga naar...

donderdag 24 mei 2012

Classy

Een paar jaar geleden begon ik met het aanmaken van oefeningen in Hot Potatoes.
Dat ging zo goed, in een mum van tijd had ik, zonder veel moeite, een hoop oefeningen klaarstaan. Ik zette ze op de server van de school, en zo konden de kinderen in de klas of in het computerlokaal Frans, wiskunde of taal oefenen.

Toen ontdekte ik Yurls. En ik bedacht dat het toch ook wel heel erg fijn zou zijn als de kinderen ook thuis nog konden oefenen in mijn zelfgemaakte Hotpotjes. Ik moest dus op zoek naar webruimte, liefst gratis natuurlijk. Zo kwam ik terecht bij Classy, een initiatief van KlasCement. Classy biedt aan Vlaamse leerkrachten, via de lerarenkaart, een gratis webruimte van 100 MB aan. Je kan bij Classy ook een weblog aanmaken, of hardware ontlenen aan een laag tarief.

Update 01/06/'12: @dj4am meldt via Twitter dat @klascement sinds een paar weken 0,5 GB gratis webruimte geeft. Nog beter dus!

Mijn eigen pagina op Classy ziet er niet geweldig uit, maar dat hoeft ook niet. Via FileZilla zet ik de oefeningen die ik maakte van mijn harde schijf op Classy. Het is dus gewoon een verzamelplek voor mezelf. Hier pluk ik dan de URL van een oefening om die daarna op onze yurlspagina te zetten.
Zo kunnen de kinderen op school én thuis gericht oefenen. Handig en gebruiksvriendelijk!

Geen opmerkingen: