ga naar...

woensdag 17 oktober 2012

Quartier étoile 6A

Na een jaar van vergelijken, leerplan bestuderen, wikken en wegen, zijn we dit schooljaar in het 6de leerjaar begonnen met een nieuwe methode van Frans. We hebben gekozen voor Quartier Etoile van uitgeverij Pelckmans. Voorlopig bevalt deze methode goed, al zijn we natuurlijk nog maar pas bezig.

De leerlingen werken met een dik leerwerkboek. Daarin staan teksten, oefeningen, spelletjes, woordpakketten en grammatica. Het is een hele bundel om mee naar huis te nemen, zowel voor de kinderen als voor mezelf. Daarom maakte ik onthoudbladen, met enkel de nieuwe woorden en de nieuwe grammatica.
Eens uitproberen hoe dit gaat...
En misschien kan jij hier ook wat mee doen?

5 opmerkingen:

Klas 6 zei

Dag juf Hilde,
een vraagje: we zijn op zoek naar een nieuwe methode Frans. Ben jij nog steeds tevreden over Quartier Etoile?
Is er genoeg leesmateriaal (teksten) voorhanden? (de vraag komt van een collega)

Juf Hilde zei

Dag juf Maaike!
Wij zijn eigenlijk best tevreden over Quartier Etoile. Een heel andere aanpak dan Eventail van Van In. Dat was soms wel aanpassen. Als je wilt dan kun je me hierover mailen, dan geef ik wat meer uitleg: hvorsselmans at gmail punt com

juf Ann zei

Hoi,

Heb jij de toetsen herwerkt? Zoja, zou je die met me willen delen/ruilen?

Juf Hilde zei

Dag juf Ann, mijn collega's en ik hebben idd ondertussen al heel wat toetsen herwerkt. Als je je mailadres achterlaat, stuur ik je een voorbeeld.
Hilde

Ackron zei

Dag Hilde,
Ook wij zijn dit jaar gestart met Quartier Etoile. Voor ons is het wat zoeken, maar het lukt vrij goed. Ik heb ook interesse in die herwerkte toetsen. Kan je mij even contacteren via liesbet.verheyden@gbslubbeek.be om eventueel wat uit te wisselen? Dankjewel!
Liesbet