ga naar...

donderdag 28 februari 2013

Japans vermenigvuldigen

Sommige kinderen vinden het boeiend om het 'gewone' rekenwerk eens eventjes helemaal van een andere kant te bekijken. Toen ik zelf het filmpje zag over Japans vermenigvuldigen, was ik meteen geboeid. Dat cijferen van ons, met onthouden en tafels kennen en toeternullen... dat doen die Japanse kindjes dus gewoon met streepjes en puntjes tellen? Super!


Daar zag ik wel een leuke uitdaging in voor mijn jongens en meisjes. Zouden ze, na jaren cijferend trainen, ook Japans kunnen vermenigvuldigen? Ik moet toegeven dat ik zelf wel even goed moest nadenken bij het maken van de correctiesleutel. Maar probeer vooral zelf...

3 opmerkingen:

Unknown zei

Tof! Moet ik in mijn klas zeker ook eens proberen! :D - Leuk idee!

Juf Hilde zei

Dag Mathieu,
Na het Japans moet je ook zeker eens het Egyptisch vermenigvuldigen proberen. Ook tof!
Hilde

Anoniem zei

Good post. I learn something totally new and challenging on blogs I stumbleupon on a daily basis.
It will always be helpful to read through content from other writers and use a little something from their sites.