ga naar...

maandag 21 april 2014

Moederdagkrant Makeover

Moederdag komt weer dichterbij, dé be-lang-rijk-ste feestdag van het jaar natuurlijk - dat probeer ik hier thuis toch duidelijk te maken.
Aan de statistieken van deze blog zie ik dat heel wat leerkrachten druk op zoek zijn naar moederdagideeën en zo terechtkomen op de Moederdagkrant van een tijd geleden. Via KlasCement, waar ik de krant ook uploadde, kreeg ik leuke reacties en suggesties. Daarom heb ik de Moederdagkrant even opgefrist, met nieuwe artikels, mopjes, een kruiswoordraadsel en een kleurplaat.
Ik zou er als mama erg blij mee zijn, in elk geval. :-)

9 opmerkingen:

Laura van der Ploeg zei

Super die moederdagkrant. Mijn vraag is hoe ik de krant kan bewerken. Ik wil namelijk graag de naam van de school wijzigen maar dat lukt niet omdat het een pdf bestand is. Hoe kan ik dit aanpakken?
vr.gr.
Laura uit Leeuwarden.

Juf Hilde zei

Dag Laura, je kan een PDF-converter gebruiken. Als het niet lukt, wil ik je het originele publisherbestand wel doormailen.
Hilde

Laura van der Ploeg zei

Hallo Hilde,
Bedankt voor je tip. Ik ga het proberen.
Laura.

Unknown zei

hoi Hilde,

waar kan ik deze krant vinden?? Ik weet niet hoe ik deze kan downloaden.

groetjes,

Joyce

Juf Hilde zei

Dag Joyce,
Als je op het document klikt, kom je in het Box-bestand terecht. Rechts bovenaan kan je kiezen voor 'downloaden'.
Groetjes, Hilde

Anke zei

Ik klik op het document, maar er gebeurt niks. Kun je me verder helpen misschien? Als ik op de rechtmuisknop klik kan ik wel afdrukken aanklikken, maar dan print hij de hele webpagina, niet het document

Juf Hilde zei

Dag Anke, als je in het document gaat staan, ongeveer boven de datum, kan je downloaden.
Groetjes, Hilde

Maartje zei

Hoi Hilde,
Wat ontzettend leuk, deze moederdagkrant. Ik zou hem graag gebruiken voor vaderdag binnenkort. Zou ik het originele publisherbestand van je mogen hebben, zodat ik hem kan aanpassen? Dat zou ik geweldig vinden!
Groeten van Maartje
(maartjedeheer@hotmail.com)

Unknown zei

Hallo,
Ik zou heel graag gebruik willen maken van deze moederdagkrant. Nu lukt het mij niet om de pdf goed te converten. De hele opmaak gaat verloren nl. Zou je het wordbestand willen mailen zodat ik het kan aanpassen zonder verlies van opmaak? groetjes, Areen